Äppelplockning, Grillkåta & en tripp till Sundsvall

Jag har haft ett par eventfulla dagar här på skolan!
 
Det började i torsdags då min kursledare gav klassen ett erbjuda att åka hem till honom för att plocka äpplen i utbyte mot äppelpaj och möjligheten att få gosa med hans två katter. (Hur kan man inte säga nej till att gosa med katter liksom?) Så jag och 6 andra tjejer åkte dit och vi plockade äpplen i regnet och sen blev det äppelpaj och gos med katter som utlovat. Det var sjukt mysigt!
I fredags hade internatet en liten myskväll i grillkåtan som finns på skolan och det var också sjukt mysigt! Det kändes lite Värmland över det hela. Vi satt och fulsjöng till gamla klassiker. Det var sjukt awesome!
Och slutligen ska jag berätta om min sista eventfulla dag för denna vecka! Igår åkte jag på en spontantur till Sundsvall tillsammans med Linnéa och Emma, två tjejer i min klass. Anledningen var att Linnéa, som också är en Värmlänning, hade medverkat i en kortfilm som skulle visas på en kortfilmsfestival i Sundsvall och det fanns en möjlighet att få följa med, så jag tog den! Filmen var jättebra och Linnéas skådespelarinsats var superbra! Det var sjukt kul att se!
 
Idag är det söndag och jag ska snart ta och göra lite brunch till mig själv. Kommer att använda dagen till att vila upp mig ordentligt inför en ny vecka med teater, sång och en himla massa dans!
The Life of Clara | |
Upp