Eleanor & Park

Under de sista dagarna under jullovet läste jag boken Eleanor & Park som är skriven utav Rainbow Rowell, som också är författare till Fangirl som jag läste ut i November.
Bokens handling: (Kan inte riktigt beskriva den med egna ord)
"En oförglömlig berättelse om den första kärleken mot alla odds!

Året är 1986 och Parks tråkiga tillvaro förändras när Eleanor, den nya tjejen, hamnar bredvid honom på skolbussen. Rödhårig, storvuxen och konstigt klädd passar hon inte in. Men de funkar tillsammans. De möts i musiken, i serierna och en längtan bort.

Även om Eleanor och Park förstår att den första kärleken sällan varar för evigt är de modiga och desperata nog att våga försöka. Mycket kan hända på bara ett skolår.

Eleanor och Park är en nostalgisk tripp för alla som aldrig har glömt sin första kärlek."
(Källa: Goodreads.com)
 
Vad jag tyckte om boken:
Om jag ska vara riktigt ärlig så har den här boken precis det som jag har letat efter! Enda sen jag läste The Fault In Our Stars av John Greenför snart två är sedan har jag letat efter kärlekshistoria som får mig att känna alla dessa känslor som jag kände just när jag läste den boken. Och jag läste Paper Towns och Looking for Alaska som John Green också har skrivit, men det var inte samma sak! Men när jag läste Eleanor & Park så kände jag alla dessa känslor igen, så jag slukade boken på fyra dagar. (Vilket är väldigt bra jobbat för att vara mig!)
 
Eleanor & Park och Fangirl är också sjukt olika när det kommer till atmosfär och story, men det är på ett bra sätt. Ett väldigt bra sätt!
 
Jag älskade allt med den här boken och slutet... Det gjorde nästan fysiskt ont för att det var feels everywhere!
Bra jobbat Rowell, bra jobbat!¨
Så om ni letar efter en bra kärlekshistoria, läs Eleanor & Park! Ni kommer att tacka mig efteråt!
 
Böcker | |
Upp