Teater och ömma muskler

Just nu går det mesta av min skoltid ut på att plugga repliker och inte göra Shakespeare orätt när vi ska framföra hans Mycket Väsen För Ingenting nästa vecka. Så idag hade vi det första genomdraget utav pjäsen och det gick faktiskt väldigt bra. Har en känsla av att det kommer bli väldigt bra när vi när alla våra repliker sitter! Det finns ett par scener som är klockrena! Ren och skär komedi, även om det är Shakespeare där det oftast slutar med att någon/alla dör.
 
Förutom ett genomdrag på vår teaterpjäs så hade vi också lite dans för omväxlings skull på förmiddagen och sen hade vi vadmassage. Och näej, kära läsare som inte är från min klass, det är inte skönt. Det är hemskt!
Och som jag skrek och svor! Min kära klasskamrat Frida som fick äran(?) att massera mina vader blev nästan lite chockad att jag blev så grov i munnen. Men jaja, så går det när man ligger och vänder sig i smärtor av vadmassage! Så nu har jag lite ömma punkter efter massagen, plus lite träningsvärk sedan fysen på måndagsmorgonen
 
Vad har hänt mer i mitt liv sedan vårterminen började?
Vi gjorde två utav våra fyra medleyn från julshowen på en estetfestival i Sundsvall i fredags (15/1) och det gick bra och det var kul! Så var vi på en musikal i Kramfors i lördags (16/1) och det var också kul och se!
 
Jag och min klass är liksom så insnöad på teatern så det händer inte så mycket runt omkring oss!
 
 
The Life of Clara | |
Upp