Ledig fredag

Idag hade vi en ledig dag efter en vecka full av dans, och för min del träningsvärk bl.a vader och ländrygg. Jag tog mig en rejäl sovmorgon och bara tog det lugnt, vilket var väldigt skönt.
 
Vid ca halv tre åkte in till stan och träffade min kära syster och kollade runt i lite affärer, främst affärer med smink eftersom vi båda delar ett intresse för smink. Från en av dessa butiker med smink fick jag med mig ännu en borste från Real Techniques.
 
Contouring och highlighting har blivit en viktig del av sminkrutinen nu för tiden och själv så är jag fortfarande väldigt ny på det. Min nyinköpta borste kommer jag använda för att "highlighta mitt liv" (Ett citat från min underbara före detta klasskamrat Frida Andersson Lind när vi sminkade oss inför Hola Folkhögskolas Showcase 2016). Borsten är Real Techniques Setting Brush och passar som sagt till applicera hightlighter.
För övrigt så är de flesta sminkborstar jag äger kommer från Real Techniques. Det är väldigt bra borstar som är helt cruelty free vilket är awesome! Rekommenderar dem starkt!
 
Sedan så gick jag åter igen till Stadium och köpte två träningstoppar. Ska jag vara ärlig så har jag blivit frälst av Stadium och jag kan fortfarande inte förstå hur jag har klarat mig ett år på Hola då vi dansade majoriteten av dagarna. Jag förstår också att det börjar bli lite av ett problem och att det är tur att jag inte bor mitt i stan. Men till mitt försvar så svettas jag mycket när jag dansar och det går en sport-bh + topp/dag. Men nu har jag iallafall danskläder så att jag klarar mig!
 
Så nu ligger jag i min säng efter att ha ätit hemlagad pizza och kollat på Dobidoo på tv samtidigt som man kan höra folk påväg till Nöjedfabriken utanför. En helt okej fredagskväll med andra ord!
Selfie of the day♥
The Life of Clara | |
Upp