Dagen D

Just nu så går det alltså nazister på Göteborgs gator. Bara 20 minuter där jag bor. Fy fan säger jag bara. 
 
Själv är jag inte i Göteborg för att vara med i någon motdemonstation. Det har absolut inget med rädsla att göra, för tro mig. Jag är inte speciellt rädd för inkompetenta extremister. Utan jag är hemma pga min livmoder påminner mig om hur hemsk min mensvärk är. Lite TMI kanske, men jag bryr mig inte.
 
Jag hade faktiskt tänkt att åka in till stan idag. För att visa hur jävla fel de jävla nazisterna har. Men så blev det ju inte, vilket jag inte vet om det är bra eller dåligt med tanke på risken om upplopp. Så just nu kollar jag på SVT's livestream för att hålla koll på vad som händer.
 
Men jag är ändå orolig. Speciellt eftersom det är flera personer från Wendelsberg som är med i olika motdemonstationer. Personer som jag ser varje dag. Personer i min klass. Visserligen tycker jag att det är bra att de är där och tar ställning mot det här, men jag är ju så sjukt rädd att de ska bli skadade om det nu blir kaos. Jag är ju också rädd att någon annan jag känner som är i närheten skulle bli skadad av detta.
 
Själva situationen är bara så himla fucked up. Vi ska inte ha några nazister på våra gator. Sådan skit höll man på med under tidigt 1920 fram till Andra Världskrigets slut. Inte 2017, 72 år sen kriget slutade. Fy fan för er säger jag bara. Det finns inga värre människor som dem, som tror att det här är okej. Läs en bok, era inkompetenta jävlar!
 
Mvh
Clara Jansson
The Life of Clara | |
Upp