Och så kom sportlovet

Så nu är jag hemma igen för en veckas lov...
 
Det har ju hänt en del sen jag skrev sist. Skolan började igen och min klass och tal 1 gick in i ett gemensamt två veckors långt projekt samtidigt som vi musikalare även började med våra duetter. 
Jag och min kära fellow classmate Fanny A fick arbeta med låten Something bad is happening från musikalen Falsettos och jag tyckte att det var väldigt roligt, då jag inte har gjort så många duetter innan.
Hela klassen hade redovisning fredagen innan lovet för hela teaterlinjen och det gick så himla bra! Min klass är full av talangfulla personer! Helt sjukt!
 
Efter projektet med tal 1 flöt schemat på som vanligt med en massa färdighetsträning inom sång, teater och dans. Jag blev också förkyld, vilket jag inte blir ofta. Och jag har även flyttat. Dock inte speciellt långt, då jag bara bytte från en korridor till en annan i det internathus som jag bor i.
 
I serieväg har jag kollat på Knightfall som finns på HBO Nordic. Serien utspelar sig i medeltida Frankrike och handlar om letandet efter den heliga Graal. En typisk Claraserie med andra ord. Rekommenderar den starkt! (Slänger in trailern för de som är intresserade)
 
Jag har också börjat att dansa igen på dansskola. Inga brutna fotleder än så länge under de två lektioner som jag har dansat high heels så det är stort plus! Det är så skönt att bara att kötta och förlora sig själv i dansen, har verkligen saknat att göra det! Jag har även börjat att fokusera mer på att söka olika roller inom film och försöka att göra mig så attraktiv för jobb som möjligt.
 
När skolan sen börjar igen nästa måndag kommer vi att gå in i musikalettornas etydprojekt (dvs, att vi i par ska spela en scen ur en teaterpjäs) och det ska bli så fruktansvärt roligt! Det ska bli så intressant och jag och min etydpartner Philip kommer att göra med vår etyd!
 
Man kan säga att det är full rulle i skolan nu, då alla projekt kommer tätt efter varandra. Men även om det är mycket så är det så himla roligt! I just can't get enough! Dock så kommer jag inte klara mig utan min kalender under denna termin.... men det blir nog bra ändå!
The Life of Clara | |
Upp