Book galore

Well, well, well gissa vad som jag fick hämta ut bara någon timme efter mitt inlägg. Mitt bokpaket!
Äntligen...

Jag beställde 4 böcker och 4 ljudböcker varav tre böcker och ljudböcker är samma historia eftersom när jag läser engelska böcker vill jag också ha ljudboken i öronen så jag hänger med bättre och lär mig uttal bättre. Just nu så föredrar jag att läsa på engelska eftersom att läsa böcker på svenska i Sverige är mainstream (heheh)
 
Böckerna/ljudböckerna jag köpte är:
 
Looking for Alaska av John Green
Jag läste The Fault in Our Stars på påsklovet och jag absolut älskade den. Grät gjorde jag också, så mycket. Och min fina vän Anna hade läst boken och sa att den tillochmed var bättre än The Fault in Our Stars,  so why not? Kommer säkert gråta så hårt! Jag köpte både bok och ljudbok av denna story.
 
 
Juliet Immortal av Stacey Jay
Anledningen till att jag vill läsa den här boken är för att jag har typ en slags "obsession" till Romeo & Juliet. Det räcker med att det bara har namnet så vill jag ha det/se det. Tillochmed den första animen jag såg "på riktigt" heter Romeo x Juliet, som för övrigt är jätte bra om någon vill se den.
Men tillbaks till boken. Jag tycker att det verkar vara en väldigt bra twist på boken eftersom att det verkar som att Juliet och Romeo typ kämpar mot varandra på något sätt och sånt gillar jag. Jag köpte bara boken eftersom jag inte hittade ljudboken till den.
 
The Order of Darkness-serien av Philippa Gregory
Den här serien stötte jag på när jag var i London senast med min klass i våras då jag köpte bland annat The Fault in Our Stars och boken Fools' Gold som är den tredje boken i serien. Trots att jag köpte "fel" bok så tyckte jag ändå att serien verkade intressant så jag köpte resten av serien plus ljudboken till den boken jag redan hade.
Handlingen utspelar sig i Italien under renässansen, typ samtidigt som när Assassin's Creed II utspelar sig och det måste nog vara mitt favoritspel i den serien so far. Det är historiskt, det är äventyr, det är kärlek. Typisk Clara-bok.
 
Jag kommer nog göra mer specifika inlägg när jag har läst ut böckerna, så håll gärna utkik efter det. Och eftersom jag känner mig lite artsy och vill showa off mitt nya objektiv, så hade jag en liten photoshoot.
Nu ska jag lägga in ljudböcker på min mobil like there's no tomorrow!
Böcker | |
Upp