The Hunchback of Notre Dame

Igår när jag scrollade igenom mitt twitterfeed hittade jag något väldigt intressant som Alan Menken hade twittrat. För er som inte vet vem Alan Menken är så har han gjort musiken till många Disneyfilmer som bl.a. Aladdin, Skönheten & Odjuret och Den Lilla Sjöjungfrun. Han gör även musiken till Galavant som är en medeltidsmusikalkomedi.
 
Men den här gången var det ingen av de som jag nämnde här ovan utan det var för Ringaren i Notre Dame som är en utav mina favoritfilmer från Disney eftersom musiken är on point. De visade sig vara ett album för en musikalversion som använde musiken från Disneyfilmen, men använde själva boken, som Disneyfilmen är baserad, på som musikalens story.
 
Och nog blev jag glad eftersom jag älskar musiken och det här albumet är ren perfektion!
Det här kanske lät lite luddigt, men lyssna på musiken få fattar ni min hype!
 
Musikal | |
Upp