Torsdagsdans & Miss Saigon

Idag började dagen, som vanligt, med dans. Och det var en väldigt lyckad modernklass, börjar att komma in i det nu! Lyckades också slå i stortån i kanten på dansmattan, men som tur var var det bara min nagel som tog lite stryk. Sedan hade vi ett hål i schemat innan vi avslutade dagen med lite pilates.
Dagens dansoutfit med blommiga sporttights och missmatchade benvärmare. Rockar dansarstilen!
 
Sedan begav jag och min kära syster oss till bion här i Karlstad för att kolla på musikalen Miss Saigon som firar sitt 25-årsjubileum genom att visa en inspelad version av musikalen samt en galaföreställning med senaste casten och originalcasten från West End på bio runt om i världen.
Jag upptäckte musikalen i början av mitt år på Hola förra året när min första låt att sjunga på sånglektionerna var från Miss Saigon. Sedan dess har jag velat se den och nu hade jag turen att få göra det!
Jag tyckte att den var väldigt bra! Det var så många låtar som jag har aldrig hört förut och powern i kören var helt otrolig! Rekomenderar den starkt verkligen! "Min" låt från musikalen var dock inte med, utan har blivit utbytt med en annan väldigt bra låt. Men jag kände ändå så mycket feels!
Slänger in tre nya favoriter plus ersättaren till "min" låt från Miss Saigon
Nu har jag tagit kvällen med en packad dansväska med smink och hårprylar för morgondagens medverkande på Akademisk Högtid plus att Linnéa & Fanny kommer till Karlstad för att vi ska se på Les Misérables Wemland Opera imorgon kväll!
Tagga!
Musikal, The Life of Clara | dans, miss saigon, musikal | |
Upp