Anastasia The Musical

Jag har tidigare skrivit om hur mycket jag älskar den animerade filmen Anastasia från 1997. Jag kollade mycket på filmen som liten och tidigare iår så skickade jag efter en replica av det berömda halsbandet som finns i filmen tillsammans med min kära vän Emma och mitt sista framträdande med min kära klass från Hola var just till låten At The Beginning som spelas i sluttexterna av filmen. Så jag har starka nostalgiska band till filmen samt att jag också kopplar musiken till mitt fantastiska år på Hola Folkhögskola.
 
Men anledningen till att jag gör detta inlägg är av en sak som gör mig ofantligt glad! Jag tror att det var någon gång under min första termin på Hola som jag läste någonstans att Anastasia skulle bli en musikal. En av mina favoritfilmer som barn skulle bli en musikal(!!!!!!) Liksom det var något av det bästa som skulle hända, eftersom jag skulle kunna se den musikalen, eller tillochmed jobba med musikalen om jag hade tur och musikalen skulle bli stor nog. (Nu behöver de bara göra en musikaluppsättning av Prinsen av Egypten och jag kan liksom dö i fridfullt)
 
Så i maj i år hade musikalen premiär på Hartford Stage i Conneticut, USA som en "test" inför Broadway och någon gång under våren 2017 kommer den att sättas upp i New York. Denna lilla backstory leder till det som är den största anledningen till att jag skriver om detta.
 
Idag har jag dansat från klockan 9:00 på morgonen till klockan 17:00 på eftermiddagen. Jag är helt slutkörd. Orkar verkligen inte med någonting. Tog tillochmed bussen till Ica istället för cykeln för att jag är så trött i hela kroppen. Jag går in på min instagram och får se det som gjorde min kväll så mycket bättre. De har släppt en teaser, på endast 30 sekunder, för Broadwayuppsättningen av Anastasia.
 
Jag vet att det här kan låta väldigt konstigt för vissa, men den teasern är verkligen ALLT, förutom bilder som har släppts av Hartford Stage förstås, som jag har fått se och höra av musikalen. Det finns verkligen inget som har släppts ellet läckt ut (vad jag vet). Och att se det här faktiskt bli någonting gör mig så glad!
 
Jag har tidigare fått frågan om jag har någon roll inom musikal som är mitt livs mål att få spela och jag har inte haft något svar, tills jag såg att denna musikal började existera och spela på min starka nostalgikänsla till den animerade filmen. Om jag gillar den här musikalen så kommer det nog bli min drömroll.
 
Det finns verkligen inga ord på hur mycket jag vill se denna musikal! Och jag hoppas verkligen att jag kommer att få se den eller vara med i den i framtiden.
 
Här är denna video som på endast 30 sekunder väckte liv i en trött, stackars dansstudent!♥
Musikal | |
Upp