Mitt 2016

Jag har hört på så många håll, främst på sociala medier, att 2016 var ett hemskt år, vilket jag kan hålla med om eftersom det har hänt så många dåliga saker i världen (som t.ex. att USA valde fram en väldigt hemsk människa som inte ens kan få sin fejkbränna rätt). Men personligen så har 2016 varit ett väldigt bra år för mig!
 
Året började med att jag åkte tillbaks upp till Västernorrland och Prästmon och jag började min sista termin på Hola Folkhögskola med att göra vårt teaterprojekt med Shakespeares Mycket Väsen För Ingenting och där var jag fram tills första veckan i juni.
 
Även om året har varit bra för mig så har jag också tagit några smällar. Som när jag sökte till en musikalutbildning ,som jag så gärna ville komma in på, ca en vecka innan vi hade vårt stora projekt Best of Broadway och jag inte kom in. Jag var verkligen helt förstörd. Men jag är verkligen så glad över att jag inte åkte ensam dit och att de som jag var med var så himla snälla och tog hand om mig när jag var så himla ledsen. Jag uppskattar verkligen att ni hade ett sånt tålamod med mig, så tack snälla för det!♥
Sista veckan på Hola var också väldigt jobbig, speciellt när vi hade skolavslutning, eftersom läsåret var slut och alla skulle åka hem igen. Jag lyckades att hålla mig fram tills vår sista danslektion, men sen var det bara kört. Jag grät hela fredagen och hela lördagen och sen när mina föräldrar kom och hämtade mig så fanns det inte så mycket att gråta för längre, utan då ville jag bara hem. Men året på Hola var verkligen underbart och det var så nice att träffa, jobba och bo med så fantastiska människor!♥
 
Sedan efter att jag hade jobbat nästan hela sommaren så började jag att dansa på Karlstads Universitet, vilket också har varit underbart! Speciellt Eldkonst! Och jag är så taggad på att börja att dansa igen med min underbara klass!
 
Jag älskar verkligen vilken tur jag har att hamna i så bra grupper där alla bara gör sin grej och man jobbar och gör bra grejer tillsammans! Jag hoppas verkligen att den turen fortsätter, för jag älskar det verkligen! Ni är så bra allihopa!♥
Så mycket kärlek i detta inlägget, men så ska det vara!
 
Så nu njuter jag av de veckor som jag har kvar på mitt jullov och om en vecka ska jag och mamma åka till London över en natt och se på The Royal Ballets version av Nötknäpparen, samt att jag ska shoppa på bl.a Victoria's Secret och på fredag så släpper Ed Sheeran ny musik! 2017 börjar bra och jag hoppas på att det förblir bra!
En bild från nyårsfyrverkerierna på Sandgrundsudden
The Life of Clara | |
Upp