The Quest for Prästmon

Man kan nästan säga att jag har varit på en liten "quest" för att åka tillbaks till Västernorrland, fast det har inte gått så bra med två av de tre tåg som jag har åkt.
 
Det första som krånglade var faktiskt mitt eget fel, eftersom jag inte såg vilken vagn jag gick in i. Vagnen som jag gick in i var den som var längst fram och min plats var i vagnen längst bak. Så jag fick kånka mitt rätt så tunga bagage till rätt vagn, vilket var lite jobbigt men det fixade sig till slut!
 
Det andra som krånglade var tåget ifrån Stockholm till Umeå som jag skulle åka med. Jag kom till Stockholm i rätt tid och jag låste in mina väskor för jag hade lite ärenden att göra när jag väl var där. Jag kom tillbaks till stationen i tid och jag gick till spåret där tåget skulle gå och så kom ett meddelande att tåget skulle bli försenat en timme, vilket var lite surt. Men det blev försenat mer än en timme, så nu äntligen sitter jag på tåget, ungefär tre timmar senare.
 
Så ja, dagen blev inte riktigt som jag tänkte mig men nu är jag iallafall påväg! Ska snart ta och sätta mig och kolla på en musikal för att komma in the right mood tills imorgon!
The Life of Clara | |
Upp